۲۶ / ۰۱ / ۱۴۰۰
08:13

حمله باج افزاری به مشتریان بزرگ ترین رستوران زنجیره ای دنیا

01:51950

طبق گزارشات، مهاجمین اقدام به ارسال هرزنامه های الکترونیکی به مشتریان رستوران های زنجیره ای Subway کرده اند.

به  گزارش کارگروه امنیت سایبربان؛ مشتریان رستوران های زنجیره ای ساب وی در بریتانیا، هرزنامه هایی الکترونیکی را دریافت می کنند که جزوی از حملات فیشینگ هستند.
کاربران، نارضایتی خود از این ایمیل ها را در شبکه اجتماعی اعلام کردند. این ایمیل ها، دارای لینک ها و  پیام های تاییدی هستند که مشتریان را سوی بد افزارها هدایت می کند.
این ایمیل ها در ظاهر از طرف رستوران هستند و حتی نام مشتریان را در آن نوشته اند.
سخنگوی ساب وی گفت:

« من بابت این مشکل عذرخواهی می کنم و به  مشتریان توصیه می کنم این ایمیل ها را حذف کنند و به آن ها پاسخ ندهند.»

اما به گزارش سایت امنیتی Bleeping  Computer، این ایمیل، مشتریان را ترغیب می کند که بر روی یک لینک مخرب کلیک کنند. آن ها توانسته اند شکلی از یک بدافزار به نام تریک بات را در این لینک ها پیدا کنند.

تریک بات، بد افزاری است که در جهت سرقت اطلاعات شخصی افراد از سیستم های آلوده طراحی می شود و  این توانایی را دارد تا ویروس ها و باج افزار های دیگر را نیز بر روی سیستم های آلوده نصب کند.
این لینک ها به مدارک جعلی منتهی می شود که شامل دانلود یک صفحه گسترده در اکسل می باشد. کاربران برای دانلود آن، نیاز به فعالسازی برخی از قابلیت ها را دارند. با فعالسازی این قابلیت ها، ویروس نصب خواهد شد.

منبع
سایبربان
لینک کوتاه
https://silentbrains.ir /?p=1350

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند